NEWSROOM

About-Payments gaat creditcard tarieven vergelijken

VLEUTEN | 21 januari 2015 | Article is intended for Dutch Audience.

Click here to read the English version: 'About-Payments launches new service to compare online credit card processors'

About-Payments – het internationale informatie-platform voor online betalingsverkeer - lanceert een nieuwe service waarmee Nederlandse en Belgische e-commerce ondernemers creditcard tarieven en voorwaarden kunnen vergelijken. De service is bedoeld voor startende webwinkels èn e-commerce ondernemingen die al creditcards accepteren.

About-Payments ‘Marketplace’: de vergelijkingssite van creditcard verwerkers.

Online ondernemers kunnen binnen het nieuwe ‘Marketplace’ onderdeel op About-Payments kosteloos de tarieven en voorwaarden van bijna alle creditcard verwerkers in Europa opvragen en vergelijken. De service staat open voor iedere ondernemer – ongeacht product of dienst, groot of klein, omnichannel speler of pureplayer.

vind-de-scherpste-creditcard-tarieven-voor-jouw-website

Creditcard tarieven kunnen scherper.

De redenen voor een vergelijkingssite van creditcard tarieven zijn logisch: het aanbod van creditcard verwerkers in Nederland en België neemt toe en de creditcard tarieven die banken elkaar onderling rekenen gaan onder invloed van ‘Europa’ flink omlaag. Twee ontwikkelingen die het voor een online ondernemer interessant maken om kritisch te kijken naar de kosten van creditcard acceptatie.

“Er is nu wat te vergelijken, te kiezen, en te besparen voor e-commerce ondernemers”, zegt Bob Manni, oprichter van About-Payments. “Het aantal spelers neemt toe, en een belangrijke kostencomponent van creditcard betalingen – de zogeheten ‘interchange’ – wordt aanzienlijk minder. Met andere woorden: de tarieven voor de acceptatie van creditcards kunnen scherper. Veel ondernemers hebben hier geen weet van, maar kunnen daar zeker voordeel uit halen’, vervolgt Bob Manni. “Onze service maakt het voor iedere webwinkel eenvoudig om te bekijken of ze nog goed zitten. Startende webshops kunnen direct profiteren van scherpe tarieven.”

Naast creditcard tarieven worden de creditcard verwerkers ook vergeleken op functionaliteiten van hun betaalplatform en contractuele voorwaarden. De ene creditcard verwerker kan alle denkbare valuta verwerken en kun je dag en nacht bellen, de andere zorgt voor een super snelle aansluiting en uitbetaling van transacties. Iedere creditcard verwerker heeft zijn sterke en minder sterke kanten. Ook deze aspecten worden meegenomen bij de vergelijking van de kaartverwerkers.

Bijkomend voordeel voor veel Nederlandse en Belgische webwinkels is dat de meeste Payment Service Providers of internetkassa’s - waar zij mogelijk reeds gebruik van maken voor hun online betalingsverkeer - vaak meerdere koppelingen hebben naar creditcard verwerkers. Dat vergroot de keuze voor de webwinkel en zorgt voor gemak bij een eventuele overstap (geen technische implicaties).

Flinke besparingen.

In vergelijking met de kosten voor een iDEAL transactie zijn creditcard betalingen vaak duurder. Een ondernemer die creditcards accepteert, betaalt een commissie – een percentage van het transactiebedrag - aan de creditcard verwerker. De kosten kunnen – zeker bij grote bedragen – aardig in de papieren lopen. “Bijna alle klanten die onze Marketplace getest hebben, realiseerden een aanzienlijke besparing. Van enkele honderden tot zelfs duizenden euro’s. En dat is goed nieuws omdat het accepteren van creditcards voor veel webwinkels onmisbaar is.”

Creditcards zijn na iDEAL in Nederland en Bancontact / MisterCash in België het meest gebruikte betaalmiddel op het internet. Voor mobiele betalingen ligt het percentage zelfs hoger dan het aandeel van iDEAL, blijkt uit de recent uitgebrachte e-Commerce Payment Monitor (onderzoek van GfK, in samenwerking met Currence en Thuiswinkel.org). Ondanks dat andere betaalmethoden aan terrein winnen, is de creditcard nog steeds een zeer populair online betaalmiddel onder shoppers uit binnen- en buitenland.

“Wij begrijpen dat ondernemers met andere zaken bezig zijn om hun bedrijf sterker te maken en te laten groeien. Onze service is er dan ook juist op gericht om tijd én kosten te besparen”, zegt Erik van den Heuvel, mede-oprichter van About-Payments. “Een kostenbesparing kan de winstgevendheid vergroten maar ook juist aanleiding zijn voor nieuwe investeringen voor meer omzet. Zo kan een simpele besparing gebruikt worden voor omzet verhogende Adwords campagnes, zoekmachine-optimalisatie of email marketing campagnes.”

Hoe werkt de Marketplace service?

De service werkt eenvoudig: de klant maakt gratis een account aan, beantwoordt een paar vragen en geeft aan welke creditcards hij of zij wil accepteren. “Vervolgens zoeken we de passende creditcard verwerkers erbij en worden direct maatwerk offertes aangevraagd”, zegt Erik van den Heuvel. “Binnen enkele dagen kunnen de verschillende prijzen en voorwaarden met elkaar vergeleken worden en een keuze worden gemaakt. De Marketplace website is geschikt voor mobiel gebruik, dus een account is ook op smartphone of tablet binnen enkele seconden aangemaakt.”

De voordelen van creditcard acceptatie.

De Marketplace is er daarnaast op gericht om starters te helpen bij het accepteren van creditcard betalingen. Zo geeft de website meer achtergronden bij de voordelen van creditcard acceptatie en meer inzicht in hoe ondernemers creditcards kunnen accepteren. Of ze nu creditcard betalingen willen ontvangen in een webwinkel, voor telefonische bestellingen of voor verkopen op factuur.

creditcards-accepteren

Van beta naar internationale uitrol.

De lancering van de nieuwe Marketplace service sluit aan bij de missie van About-Payments om het voor ondernemers gemakkelijker te maken om de juiste aanbieders en betalingsverwerkers te vinden. De service zal in de komende maanden internationaal worden uitgerold en onder meer introductie krijgen in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië.

De Marketplace website was tot nog toe in bèta versie. “De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt om de service voor de Benelux markt geschikt te maken. We zijn nu op het punt beland dat de website voor e-commerce ondernemend Nederland en België gelanceerd kan worden. De komende maanden zullen wij samen met ondernemers de gebruikerservaring en eenvoud van de service verder verbeteren,” besluit Bob Manni.

Bezoek onze Marketplace

Klik hier om direct naar de Nederlandstalige ‘Marketplace’ te gaan voor het accepteren van creditcard betalingen en het vergelijken van creditcard tarieven.

Voor meer informatie over About-Payments: https://www.about-payments.com

EINDE PERSBERICHT.

Over About-Payments: alles over online betalen.

About-Payments is opgericht in augustus 2012 met de ambitie om een wereldwijd platform te ontwikkelen waar online ondernemers de voor hen geschikte betaaloplossing kunnen vinden, de laatste online betaaltrends kunnen volgen en meer inzicht kunnen krijgen in betaalculturen en e-commerce markten over de hele wereld.

Het Engelstalige platform bestaat uit 3 pijlers die de online betaalwereld inzichtelijker maakt: Newsroom (Nieuws en Evenementen), Knowledge Base (Internetkassa’s, Betaalmethoden, E-commerce markten) en een Engelstalige en Nederlandstalige Marketplace voor het vergelijken van creditcard verwerkers.

Naast het helpen van e-commerce ondernemers, streeft About-Payments ernaar om leveranciers van online betaaloplossingen en betaalmerken een platform te bieden om hun producten en diensten te promoten aan een relevante doelgroep. About-Payments heeft ’s werelds grootste database met meer dan 400 payment providers en meer dan 150 online en mobiele betaalmethoden. Het platform trekt maandelijks meer dan 20.000 bezoekers uit meer dan 190 landen.

About-Payments Website en Social Media

Website: https://www.about-payments.com

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/about-payments

Twitter: https://twitter.com/AP_Marketplace