NEWSROOM

Ogone and Afterpay make accepgiro-payments more accessible and attractive for webshops

Ogone heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met AfterPay. De aanbieder van online acceptgirobetalingen voor webwinkels gaat zijn dienstverlening nu ook via het Ogone-platform aanbieden. Aangesloten webwinkeliers hoeven hierdoor enkel de betaalmethode te activeren om hun klanten de mogelijkheid te bieden hun aankoop achteraf te betalen. De betaalmethode met acceptgiro is met name populair bij mensen die nog niet eerder iets online kochten of slechts zelden een aankoop doen via een webwinkel. Het achteraf betalen vergroot de bereidheid over te gaan tot aankoop en vergroot bovendien de kans op herhalingsaankopen. Daarnaast is er een grote groep consumenten die simpelweg de voorkeur geeft aan achteraf betalen bij een aankoop. Uit onderzoek van AfterPay blijkt dat het bieden van de mogelijkheid tot achteraf betalen kan leiden tot een omzetstijging van wel 30 procent.

Achteraf betalen

AfterPay biedt een aantrekkelijke methode voor achteraf betalen voor webwinkels, omdat het risico van zowel wanbetaling als fraude volledig wordt overgenomen. De winkelier is daardoor gegarandeerd van zijn inkomsten en heeft geen verdere zorg over de administratieve afhandeling. Door de integratie met het Ogone-platform is het voor winkeliers nu heel gemakkelijk om de betaalmethode aan te bieden.

Verschillende webwinkeliers hebben zich reeds aangemeld voor de dienst, waaronder Shoeby, Expert, Databyte, Hillhout, Lief! en Halfords.

Stefan van den Berg, directeur van AfterPay: “Het Ogone-platform is zeer populair binnen de e-commerce. Veel webwinkels werken ermee, dus is het voor ons een uitstekende uitgangspositie om onze achteraf betaaldiensten aan een grote groep potentiële gebruikers beschikbaar te stellen.”

Ray Bak, country manager Ogone: “Veel mensen hechten nog altijd waarde aan een acceptgirobetaling, of dat nu digitaal of op papier is. Het achteraf betalen voelt vaak vertrouwd. Als blijkt dat het de eerste keren goed gaat, zie je dat veel van deze online shoppers ook overstappen op andere betaalmethodes. Doordat ons betaalplatform vrijwel alle methodes aanbiedt, zit er altijd een passende methode tussen en is de webwinkelier zeker dat zijn klant het hele winkelproces doorloopt: van oriëntatie tot daadwerkelijke aankoop.”

More Latest News
more about payments